Vilket jävla pass!

Kom precis från gymmet och det var nog det märkligaste passet någonsin. Jag började som vanligt med bänkpress och det gick hur bra som helst. Jag kan ju inte kötta på stenhårt för bara jag höjer fem kilo från dom 60 jag kör på så börjar axeln grina men jag får bra träning ändå imo. Hur som helst så gick det skitbra med vanliga bänkpressen men lutande gick åt helvete. Kunde inte ens göra klart ett set så jag sket i det och ändrade till hantelflyes men dom gick lika dåligt dom. Fuck tänkte jag och trodde att jag förstört axeln igen men när jag sedan bytte till cablecross och körde både upppifrån och nerifrån så gick det hur bra som helst, fick världens pump och när bröstpasset var klart hoppade jag direkt på ryggen (Med en proteinbar i handen) och körde på bra mycket hårdare än vad jag brukar och då gjorde det knappt ont i axeln en enda gång. Så samtidigt som jag tyckte att det var det sämsta passet någonsin i början så visade det sig bli det bästa på länge. Skönt som fan med andra ord!

Vill också pålägga att jag är så jävla less på min axel så jag blir tokig. Nu gör det pissont igen och jag tänker inte sluta gymma. 3 månaders vila måste vara tillräckligt och när jag väl började så körde jag lugnt i typ en-två månader. Jag vill veta exakt vilka övningar jag ska undvika och varför! Dom jag vet änsålänge är axellyft framåt(eller vad den heter) och pecdec maskinen, dom förstör axeln direkt så dom har jag slutat med för ett tag. Körde rotatorcuffsövningar men då blev det också bara värre även fast jag körde riktigt låga vikter. Nu kan jag ju lägga till lutande bänkpress på listan också men jag vill inte ta bort fler övningar, dom tre övningarna som är bortplockade är bland mina favoritövningar och jag hatar att behöva undvika dom! Nu blir det mycket gnäll här men det får bli ett gnällinlägg idag! Ont i ryggen har jag också men det är en annan historia. Måste bara lyckas knäcka ut den ordentligt så man kan andas 100% igen. Ganska irriterande när det hugger till i ryggen precis innan man lyckas andas in helt! Aja slut med gnällandet, dags att fortsätta jobba med Victors present!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0