Internetfri Helg

I helgen har det inte kunnat bli någon uppdatering pga att internet fungerat så otroligt dålig. Men här kommer en liten sammanfattning av vad som hände i helgen :), vi åkte till Dalarna i fredags runt tvåtiden efter att Hanna jobbat klart, tog oss drygt 4 timmars bilfärd tror jag och så stannade vi och handlade och käkade lite på vägen, vi var framme vid stugan vid kvart i sju ungefär, då kom vi på att affärerna kanske stänger tidigare ute på landet och det gjorde det, kl 7 stängde dom och vi var där 4 minuter i.

Fredagsmaten blev Tacos för att fira våran dag så det blev även våran ätardag eftersom det inte heller blev alltför nyttig mat i bilen. Efter maten tog vi det lugnt och kollade på film

Lördagen så gick vi upp runt elva och gick och promenerade till affären som ligger ungefär 1½ Km bort och handlade lite bär och annat gott till våran frukost, vi gjorde en redig shake med Jordgubbar, Blåbär, Banan, Hallon och Herbalife såklart. Som vanligt när Hanna gör dom blir dom skitgoda, jag har ännu inte lyckats komma upp till hennes nivå när det gäller att göra dom goda! Efter det klippte vi gräset och lite annat och sen tänkte vi prova fiskelyckan, det finns en fiskeodling i närheten där man kan fiska upp riktigt god regnbågslax, dessvärre så låg dom och tryckte på botten och ville inte nappa enligt dom som jobbar där så vi sköt upp det till söndagen, vi stack istället in till Mora och tänkte handla men där var det tvärstängt redan vid fyra. Det blev lite thaimat och sen hem och ta det lugnt igen.

Söndagen sov vi också ganska länge, och gick ut och promenerade igen. Samma sak till frukost igen och återigen var den riktigt god. Nu tänkte vi prova att faktiskt fiska fast först städade vi upp alla våra grejer så vi slapp göra det sen. Vi hade tyvärr ingen fiskelycka, så vi gav upp ganska fort, men suget för att fiska väcktes igen så ska nog försöka sticka iväg och fiska nån dag nu i veckan tänkte jag. Vi stack iaf hem sen på eftermiddagen och kom hem till Tyresö igen runt halv nio. Det var en riktigt trevlig helg och jag hoppas jag kommer göra det igen fler gånger, det var nämligen första gången jag åkte upp till stugan där helt själv och det är något jag velat göra ganska länge men aldrig trott att jag fått. Nu är det iaf slutpratat om helgen och jag ber om ursäkt för dålig uppdate(Om någon ens läser) Här kommer lite bilder


Stugan                                                                     Våran väg


En träningsglad Hanna                                                      Cykeltripp

 

Nu ska jag starta dagen med några timmars crossåkande, ruggigt bra träning! Sen blir det nog gym som står på schemat!
Peace

Kommentarer
Postat av: Leifiris

Very informative...God Bless

2011-08-23 @ 08:34:39
URL: http://leifiris.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0