Kost schema

Var sugen på att skriva ett till inlägg, måste ju försöka få upp läsarintresset lite så någonting ska ju finnas att läsa! Om det ens är någon som läser, det märker jag så småningom :) Jag tänkte i alla fall lägga upp mitt kostschema som jag följer nu

Måste börja med att säga att det funkar riktigt bra faktiskt. Jag provade helt kolhydratsfritt i höstas, funkar fort som fan att deffa då, kändes som om man verkligen brände bort fettet så fort man körde Cardio, dock tog det två veckor helt problemfritt men sen sket det sig totalt, blev helt koko av att träna utan kolhydraterna, inget jag vill göra igen. Här kommer mitt nuvarande iaf!


Jag inleder alltid varje dag med antingen promenad 45-50 min eller joggning 25-30 Minuter

Frukost- HerbalifeShake i mjölk 260 Kcal 27g Protein 22g Kolhydrater 7g Fett (Ungefär)


Lunch- 150g Köttfärs, Lax eller Kyckling och ½ Dl Couscous Fullkorn 400 Kcal 30g Protein 33g Kolhydrater 12-18g Fett beroende på vilket det blir

Lax, Sallad, gurka osv
Ser väl ganska gott ut?



Efter Träning- HerbalifeShake i Vatten200 Kcal 25g Protein 11g Kolhydrater 4g Fett


Middag- 150g Som lunch! och massor med grönsaker istället för Couscous 300 Kcal 30g Protein, Mycket lite kolhydrater och samma fett som lunchen


Precis innan läggdags- Keso 250g 230 Kcal 30g Protein 5g Kolhydrater 10g Fett

Detta ger mig ungefär 140-150g Protein per dag
Ungefär runt 70g Kolhydrater och runt 50g Fett

Ligger på ungefär 1400-1600 Kcal men detta är tänkt att vara som minimum, För oftast blir det tex upp mot 200g Kyckling osv. ganska förståeligt! Nu tänker kanske nån att det låter lite, men det funkar faktiskt väldigt bra, jag är aldrig hungrig, jag går ner i fett och behåller muskelmassan. Eftersom jag har en egen våg som mäter sånt så är det väldigt lätt för mig att se om jag behöver göra någon ändring!

 

/Grudd


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0