Träningssugen

*Överskickat från fitnessguru.se/grudd*

Dags att blogga om min träning! jag är oerhört träningsintresserad, tränar på gym 5 dagar i veckan och försöker få in joggning minst 3 gånger i veckan. Här är mitt gymprogram som jag precis knåpat ihop och ska börjar följa nu på måndag. Detta är Del 1, jag ska variera två program från vecka till vecka men det andra programmet är i princip likadant, ändrar till exempel Bänkpress första veckan med bänkpress med hantlar nästa vecka och liknande! Har ni några invändningar eller tips så skrik gärna till för jag vill lära mig allt som går!

Dag 1
Bänkpress 4-5x8 
Lutande Hantelflyes 4-5x8 
Hängande Benlyft 5x10 
Cablecrunch 4x15 
Plankan 2x2min
Snelyft (rygglyfts”maskinen”)

Dag 2
Chins 4-5x Max 
Framåtlutande Hantelrodd 4-5x8 
Benpress 3x8  (Börja med fria vikter)
Utfallssteg 3x15  (Eller Bencurl/Benspark)
Vadpress 3x10 Kroppsvikt


Dag 3
Axelpress 4-5x8 
Hantellyft åt sidan 4-5x8 
Hängande benlyft 5x10 
Djupa Crunches 5x10 
Snelyft Stående 3x10 
Vridmaskinen 3x10 
Plankan 2x2min


Dag 4
Koncentrationscurl 4-5x8 
Hammarcurls 4-5x8 
Tricepspress med Hantel(bakom huvudet) 4-5x8 
Triceps Pushdown 4-5x8
Benspark maskin 3x10
Bencurl Maskin 3x10


Dag 5
Hängande benlyft 5x20
Liggande benlyft 5x20
Cablecrunch 5x15
Snelyft Stående 4x15
Vridmaskin 3x10
Plankan 2x2min


Dag 6 eller 7
Jogga minst 8 km

Jag följer ett dietschema för deffning som inte är helt olikt dom som finns här på fitnessguru, det kan jag lägga in i nästa inlägg för dom som är intresserade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0