Torsdag = Poker

Ikväll är det dags för rond två på våran numera schemalagda pokerkväll och den här gången ska jag vinna! Vi inleder precis som förra gången med en pizza och förmodligen en öl eller två och sedan blir det full fokus på endera Texas Hold´em eller Blackjack, kanske både och. Förra veckans spel gick ju inte precis som jag ville men Blackjacken hade jag en hel del tur i tills jag spelade bort mina sista marker. Oskar lyckades få ett riktigt grymt upplägg där han la ut fyra marker, dvs så att han skulle få fyra kort. Alla korten var värda 10 så med andra ord hade han blackjack chans på alla sina marker. Nick, som var banken satt även han med ett kort värt en tia och här kan ni ser hur det slutade. Såklart!

Maximal otur! Nick fick Blackjack och kammade hem vinsten

Under dagen idag har jag hunnit med ett ben och magpass på gymmet som gick superbra. Som vanligt är utfallsstegen den absolut värsta övningen känner man men man känner då också att den ger jävligt bra! När jag kom hem från det var det en snabb lunch bestående av en köttbit och äggröra och en macka och sedan satte jag och farsan igång med att klinkra i källaren och det blir fett snyggt! Förhoppningsvis inom en hyffsat snar framtid är vi klara med att renovera hela huset! Här är en bild på vårat fina jobb i källaren


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0