Sojaprotein

Läste precis en text om sojaproteinets fördelar, och det är ju faktiskt riktigt bra och jag känner att jag gör ett bra val som fortsätter med det. Enligt undersökningar som gjorts så ger sojaproteinet fettfria muskler, det ökar även halten utan IGF-1 som är ”insulinliknande tillväxtfaktor-1”. Dvs den hjälper till med att förmedla de anabola effekterna av tillväxthormon, man ökar alltså i muskelmassa! Sojaprotein innehåller även aminosyrorna Glutamin och Arginin som stimulerar immunsystemet och även frisättningen av tillväxthormon. Det är också vegetabiliskt så det är perfekt för vegetarianer som vill bli muskulösa!


Jag kör på Sojaprotein och har gjort det ända sen jag började köra seriöst och det har ju funkat bra för mig! Får ju såklart i mig andra proteiner genom ägg och Keso osv. Det proteinet jag kör på är ju såklart Herbalife och dom har i sitt protein en blandning av mestadels soja, som har ett långsamt upptag och en liten del vassle om jag inte är helt ute och cyklar,(Kollar upp det när jag kommer hem från sjön) och vassle är ju ett protein som kroppen snabbt tar upp. Så det innebär att jag snabbt får i mig en del protein direkt efter träning och även lång tid efter och det funkar ju som sagt riktigt bra för mig!

Det är snuskigt varmt ute i skärgården och riktigt nice! har badat en hel del och chillat i solen med en bra bok. Har precis njutit av Coca-Cola och Cashewnötter och ska strax lägga mig och steka lite med Hanna!

Hittade förresten en fördel med Flex igår, förutom att dom har trevlig personal så har det varit ganska folktomt dom senaste gångerna jag kört där. Vet inte varför jag inte gillar att köra där men det är nog bara för att jag är van vid friskis. Jag har vant mig så mycket vid nya fräscha grejer så det blir helt fel när jag kommer dit. Fast det går ju såklart att köra ett grymt pass ändå men det tar lite extra tid^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0